travarenskennel

Vinterkräksjuka

Av Kicki Fredlund - 2024-04-27 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.


I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och hämtade honom.


 

Han var knappt kontaktbar när han skjutsades till Avesta.

 

Men till kvällen var han skönt nog hemma igen.


När sen samma elände drabbade mig i torsdags, så förstod jag att det måste vara vinterkräksjukan.


Fy fasen, jag säger bara det!


Tack och lov gick både kräkningarna och diarrén över under dagen för mig. Men illamåendet fortsatte även igår. Att jag gick ner 2 kg i vikt var ju bara en bonus, som tyvärr inte kommer att bestå.


Idag, efter en uppfriskande dusch så är jag i kläderna igen, jag har t.o.m druckit f.m-kaffe


 

Jag är förvånad att det är så liten förfrågan på dessa ljuvliga gossar. Nu är de leveransklara för att få flytta till sina blivande hem.

 

Under hela året brukar det komma mail med förfrågningar om valpar, men den här gången har det varit tyst, förutom de som vill ha en tikvalp.


Jag skulle varit och veterinärbesiktat och vaccinerat dem i går, men p.g.a illamåendet så fick jag en ny tid till på måndag.


I morgon är det dags för årets första officiella utställning. Vi börjar med Västerås.



 
 
Ingrid

Ingrid

Lördag 27 april 22:15

Fy så jobbigt med vinterkräksjuka. Det är något jag aldrig råkat ut för, men jag vet ju hur himla dålig man blir.
Tråkigt att det är dåligt med spekulanter på valparna.
Ha en fin söndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Söndag 28 april 08:53

Jag har inte haft det tidigare och det är jag glad för, det har varit gräsligt. Jag mår fortfarande illa och fick ställa in utställningen med Maya i Västerås idag.
Det har även blivit dåligt med besök på din och Ankis bloggar p.g.a illamåendet.
Kram

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards